25 August 2006

Fredagsfyran om Livet och döden

1) Livet följs oundvikligen av döden. Har du accepterat att du en dag kommer att dö?
Nej.

2) Ibland rycks nära anhöriga från livet snabbt och utan förvarning. Ibland efter en tids sjukdom. Vilket alternativ är mindre dåligt?
Battre med forvarning, men inte om den sjuke lider av sjukdomen.

3) Har du planerat hur du vill ha din egen begravning? (Alternativt: Vill du planera din egen begravning eller vill du inte tänka på det?)
Vill begravas hel i kista, resten kvittar. (Antingen vill jag bli uppgravd och hamna pa museum om 300 ar eller sa vill jag atminstone ge mig sjalv en chans till hamnd ifall det senare visar sig att jag nog blev mordad i alla fall...)

4) Vad tror du händer efter att vi dött? Återföds vi? Kommer vi till himlen/nirvana/någon annanstans? Försvinner vi bara?
Vi blir maskfoda och del i naturens kretslopp.

Tjoho, det har kanns ju jatteroligt. Nu ar jag verkligen laddad infor helgen... :-/

No comments: