5 May 2006

Fredagsfyran om djurparker

1. 6 maj öppnar kolmården portarna, kommer ni besöka parken?
Napp, har inte vagarna forbi. Jag kommer inte besoka sorgespelet i Edinburgh heller.
2. Brukar du besöka djurparker?
Skansen, ja, men jag foredrar att se djuren i naturen. Skottland har 4 vilda djur; far, kor, raddjur och kaniner och dem ser jag pa avstand nar jag ar ute och vandrar och pa nara hall nar jag kor bil...
3. Vad tycker du om att hålla djur i djurparker?
Jag forstar tanken bakom men jag tycker de ska ges sa naturliga forhallanden som mojligt. Jag avskyr djurparker dar djuren halls i typiska burar. Darfor undviker jag djurparkerna har borta.
4. Vad tycker du om deras priser?
60 spann for att ga in pa Skansen kanske jag tycker ar 30 spann for mycket nar jag gar dit, men om det hjalper till att ge djuren en ok tillvaro med bra skotsel, mat och forhallanden sa ar det helt ok.

No comments: