7 July 2006

Fredagsfyran om alder

1) Hur gammal är du?
31
2) Hur gammal bedömer du att du är rent mentalt?
Eh... ok, det ar inte detsamma som vilken alder jag agerar. Jag har nog alltid varit aldre mentalt an hur jag agerat. Med tanke pa att jag agerar som nagon nagonstans mellan 15-25 och folk tror att jag ar runt 22-24 sa tror jag nog att jag mentalt ar... vanta nu forresten, vad definierar en manniskas mentala alder? Mognad? I vilket avseende? Erfarenhet? Hur den anvands? Du, jag tror att jag passar. Jag kanner korkade 50-aringar och kloka 14-aringar. Mental alder... vad ar det?
3) Vid vilken fysisk ålder skulle du helst vilja vara - och varför?
Fysiskt... Knat pajade nar jag var 19, forsta skadan kom nar jag var 17 sa... 16. Valtranad, stark och uthallig.
4) “Alla vill till himmelen men ingen vill dö” sjunger Timbuktu. Skulle du vilja leva för evigt?
Arligt talat, jag ar i princip bara radd for en sak - att do. Inte for doden i sig men att do, for jag vill inte. Sa ja, jag vill leva for evigt. Nu i alla fall. Fraga mig igen nar jag sitter forkalkad och blind pa ett alderdomshem nar jag ar 92.

No comments: