14 July 2006

Fredagsfyran om Väder och vind

I April fick jag en "utmaning"; att skriva en minst 20 sidor lang berattelse med vissa givna ingredienser. Hm. 3 man och 106 sidor senare borjar jag narma mig slutet... Sa bloggeriet ligger pa sparlaga - om det inte redan markts. En fredagsfyra har jag tid att plutta in i alla fall!

1) Vad är utetemperaturen hos dig just nu?
+21 tydligen
2) Det har varit en väldigt varm sommar hittills. Vid vilken utetemperatur börjar det bli olidligt för dig?
Nu blandar du ihop det. I England har det varit 'valdigt varmt', har i Skottland ar det precis som vanligt... +20 som bast. Naja, passar ju bra, for vid +25 borjar jag tycka allt utom badstrand ar outhardligt.
3) Att sola brukar vara skönt. Är du rädd för det allt tunnare ozonlagret?
Njaeaeae.... Jag tanker faktiskt pa brannskador nar jag ar ute och vandrar, men det ar mest for att jag forstorde mig en sommar och nu branner mig pa 5 sekunder. Och det kan aldrig vara bra... Men jag maste saga att jag inte agnar ozonlagret manga tankar...
4) Vad tycker du om åska?
Mysigt. Vi hade ett askovader en kvall i Juni da det blixtrade fran fyrtioelva hall samtidigt och mullret inte hangde med. Det holl pa i timmar! Det var som att kolla in luftvarnseld eller nagot! Fast jag gillar det inte nar det ar 'precis' ovanfor huset, da ar det laskigt nara...

No comments: