1 July 2006

Fredagsfyran om Mardrömmar

1) Har du ofta mardrömmar?
Inte jatteofta, men det hander. Oftast lyckas jag vanda dem medan jag drommer dem, ett trick jag larde mig som liten...
2) När hade du senast en mardröm?
Oj, det minns jag inte. Vet att jag hade nagon drom for ett par manader sedan dar "kanslan" var obehaglig, men jag minns inte exakt vad det handlade om.
3) Vad brukar dina mardrömmar handla om (alternativt, om du inte har mardrömmar: vad brukar dina drömmar handla om)?
Mardrommarna brukar ultimat handla om frustration. Jag forsoker forhindra en olycka men kan inte, forsoker radda folk som ar sa puckade att de vagrar halla tyst nar fienden kommer, att jag blir oskyldigt anklagad for nagot, att de tar fel pa mig och nagon et cetera. En av mina obehagligaste var nar jag dromde att jag skulle "rasklasificeras" av ett gang nazister.
4) Har du någonsin drabbats av sömnparalys?
Jag tror det. Nar jag var Erasmus-student delade jag rum med en tjej jag talde mindre och mindre for varje dag. En natt dromde jag att hon kom fram till min sang och strop mig. Jag 'vaknade' men kunde inte oppna ogonen och jag kande 'nagon' trycka underarmen mot min strupe. Det var en valdigt verklig och fysisk kansla och jag fick en sekunds panik innan jag kunde oppna ogonen och rora mig. Tjejen lag i sin sang och kunde omojligt ha hunnit springa tillbaks fran min ande av rummet. Fast jag var lite smaradd for henne resten av dagen...

No comments: