11 June 2010

I tvättstugan kan man dödens dö

När jag kom ner till tvättstugan ikväll så var en pappa och hans ca 4-åriga dotter där. Jag stod och fyllde tvättmaskinen när dottern uppenbarade sig i dörren.
"Vet du vad som finns där inne?" Frågade hon med uppspärrade ögon och pekade inåt torkrummet.
"Nej." Svarade jag och tittade upp.
Flickan måttade något fyrkantigt i mjölkartongsstorlek framför sig och flämtade:
"En sån som man dööör av!"
"Oj!" Svarade jag. "Då är det bäst man inte går nära den då."
"Mm." Nickade flickan allvarligt och sprang iväg till pappan igen.

Jag undrade i mitt stilla sinne vad det kunde vara för ondsint som hotade att döda en inne i torkrummet. Finns det fyrkantiga djur? Monster??

Jag hoppas verkligen det bara var elskåpet flickans pappa varnat henne för.

1 comment:

Pork Recipes said...

God bless