Ett lyckat aprilskamt maste val utga ifran nagot som faktiskt skulle kunna handa, hur "konstigt" det an ar.
Vi kommer ta revansch pa cheferna, det kan ni lita pa...
Det ar i slutet pa skattearet och den har helgen ar arets varsta, for sparavdelningen pa banken. De senaste tva veckorna har vi pa livavdelningen lanat ut personal till sparavdelningens kundtjanst for folk vill sa klart flytta sa mycket pengar som mojligt i sista sekund. Vi vet att sparavdelningen jobbar under hart tryck och tar 4 ganger sa manga samtal om dagen mot normalt.
Det var darfor inte sa markligt nar vi kom in till jobbet imorse och mottes av ett email som forklarade att p.g.a. trycket sa kommer sparavdelningens samtal "spilla over" till oss. Det hander lite da och da att sadant hander av misstag, nar datorn inte klarar av koerna, men vi suckade sa klart djupt over att detta planerats. Vi blev instruerade att forvanta oss dubbelt sa manga samtal mot en vanlig lordag, vi var fortfarande tvungna att klara uppsatta mal (cheferna ar statistikfixerade sa det lat mycket troligt) och vi skulle inte dirigera sparsamtalen utan ta meddelanden pa papper som sedan skulle samlas in med jamna mellanrum och forslas till sparavdelningen.
Normalt sett ar det ratt avslappnat att jobba en lordag. Nu sag vi framfor oss massor med obekvama samtal fran kunder som 1) ar upprorda over att inte fa "riktig" hjalp, 2) inte accepterar att lamna meddelanden, 3) kraver att bli kopplade vidare - utan att hamna sist i kon och 4) frustrerande tar ut sin irritation pa oss.
30 minuters magsar senare - varje samtal togs emot med andan i halsen och en tyst bon i huvudet - sa kom mailet som forkunnade;
APRIL FOOL!!!
Och jag kan meddela att hela var avdelning foll for det.
Jaklar ocksa.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment