14 December 2009

Jag älskar tyska julkort!

Fick en talong om att hämta ut nåt på posten. Trodde först det var en bok jag beställt och tyckte väl att det verkade mysko att den inte kunde stickas in i brevinkastet.

Men det var ingen bok - det var ett julkort! Från Tyskland! Med choklaaaaad!

Ni som följt bloggen en längre tid kommer kanske ihåg den tyska kompisens kompis som jag hjälpte i våras med att fixa en bok, och som försökte hitta Ferrero Kisschen (choklad) att skicka som tack. Men det visade sig att chokladfabriken hade sommarstängt, så istället skickade hon en hel låda annan choklad.

Hon skickade nu ett litet julkort. Och en hel vadderad påse full med Ferrero Kisschen!

Jotack, pappa gillade chokladen. Och det gör jag med. Får väl se till att vi tillsammans käkar upp den innan den går ut i datum. Så som hände med den där lådan choklad...

Vad gulligt av henne!

Det roliga är väl att sedan den där boken så har vi hakat upp med varandra på Facebook, och nu pratar både jag, kompisen och kompisens kompis om att ses tillsammans. En fördel med att tekniken fört oss alla närmare varandra i världen.

No comments: