31 December 2009

Slutet gott, allting gott

Nyårsafton tillbringas vid köksbordet där jag skriver... nej, fipplar... uppsats. Fick mycket positiv feedback från handledaren men sitter här och pysslar med små finjusteringar. Ni vet, sånt där pillerjobb som egentligen tar längre tid än man tror när man från början säger "nämen, det lämnar jag till sist". Det är dock oerhört kul! Det här är verkligen mitt ämne och mitt ämnesområde - gränslandet mellan juridik och kriminologi. Och med risk för att låta som en total galning - jag sov lika oroligt som ett barn före julafton inatt och i det närmaste skuttade ur sängen när klockan ringde kl 7 imorse. De som känner mig vet hur otrolig den bilden är...

Uppsatsen ska in till handledaren på måndag för bedömning om huruvida den är färdig att opponeras på. Vi tror båda att den kommer bli så klar, men med avbrott för morfars 80-årskalas imorgon så vet jag ändå var jag kommer tillbringa de närmaste dagarna.

Ikväll kör jag så länge jag känner för, men tror ändå att jag kommer förflytta mina mysbyxor till soffan vid niotiden för lite mysfilm. Och även om jag ska upp kl 7 imorgon igen så vet vi ju alla att det inte är någon idé att gå och lägga sig före midnatt, för man blir väckt i alla fall. Så...

Gott Nytt År!!!
Måtte detta år aldrig komma åter.

No comments: