15 January 2011

Det skulle tydligen inte åkas skidor den här helgen

När detta skrivs (9.58 lördag morgon) var det meningen att jag just skulle ha kommit fram till Bjursås och var i full färd med att hyra längdskidor. Som synes är jag inte där och gör inte det.

Ringde Bjursås igår för att boka bussresa och utrustning. När killen hörde att jag tänkt åka längdskidor så gick han iväg och kollade spårstatusen. (Såg för mig hur han gick ut och kände på snön, men det tror jag inte att han gjorde, det är säkert något dataprogram inblandat...) Sedan meddelade han att spåren var urusla. Jag fick en lång förklaring om slask och tö och isgator som gjorde spåren okörbara. Han uttryckligen avrådde mig från att använda deras anläggning. Däremot tipsade han om ett ställe en mil bort, men utan bil gjorde den mig ingen nytta.

Ja, man får väl tacka för en schysst och seriös inställning - just en sådan som gör att jag nu laddar för nytt försök nästa helg.

Tror att jag får ta och hantera helgens antiklimax med en timme på gymmet istället. Eller en promenad på Djurgården...?

No comments: