13 January 2008

Så tar vi det från början...

Företaget är inte direkt känt för att komma med saker i god tid, så jag var inte jätteförvånad när jag i fredags fick veta att jag börjar mitt nya jobb på måndag! Snabba puckar, nu gällde det att städa ur skrivbordet. Eller var det mitt liv...? Otroligt vad med pryttel man känner att man måste ha på jobbet! Papper, checklistor och fondinformation från 2004(...) samsades med hostmedicin, påskkycklingar(!), kritor (eh) och glitterlim! Och en ursöt plåtpingvin, en mjuk "cute newt" jag tänker ta med mig, små tomtar och ett paraply som varit försvunnet i över ett år...

Nu är skrivbordet rensat, skjortan struken och lunchmackan iordninggjord. Och det känns lite som inför första dagen i skolan. Jag är lite nervös faktiskt... Jag borde inte vara det för jag ska bara flytta tio meter bort, jag känner alla redan och eftersom jag tränat större delen av året är inte jobbet direkt nytt heller - även om det tillkommer grejer. Men ändå... Och, ni minns den där träningen jag inte ville få i höstas, den som gjorde att jag fick börja ta samtal för ett team jag inte ville jobba i? (Eller snarare, jag ville inte börja ta samtal igen.) He, he, tydligen ska jag börja med att träna nyanställda i just det jag fick lära mig alldeles nyligen. Ordeal by fire!

Fast jag ser fram emot det här. Hoppas att jag inte misstagit mig på vad jobbet innebär bara. Å andra sidan, att döma av teamets kommentarer när jag träffat dem i korridorerna så tror jag inte det. Det kommer nog bli precis så bra som jag tror.

Fast det känns ändå som första dagen i skolan. Någon som vill följa med och hålla handen...?

No comments: