17 January 2008

Saker du inser när du hoppar på kryckor


  1. Det är grymt långt mellan övergångsställena!
  2. Det tar fem minuter att gå tre trappor upp, när du tar ett trappsteg i taget.
  3. Det är rätt långt till busshållsplatsen tvärs över gatan när du inte kan gena genom trafiken utan måste upp till rödljusen, gå över gatan och ner igen.
  4. Snurrdörrarna på jobbet som taaaaar sååååån tiiiiid snurrar skitsnabbt!
  5. Intervallen för grön gubbe är alldeles för kort
  6. Det är rätt långt från framdörren till första sätet på bussen,
  7. Det är därför bäst att se till att ha någon efter sig i busskön så att man hinner sätta sig innan chauffören stampar på gasen
  8. Blöta bussgolv får kryckor att glida
  9. Kylskåp - spis - diskbänk - diskho är alltid preeeciiiis utom räckhåll
  10. Intervallen för hissdörrarna är väldigt kort
  11. Dörrar har otroligt starka svängspiraler, så där så att man måste skjuta in en armbåge eller en fot för att de inte ska slå igen
  12. Folk ÄR hjälpsamma
  13. Man har muskler i handflatorna, åtminstone kan man få muskelvärk där...
  14. Hur mycket tidigare du än börjar är du aldrig ute i tillräckligt god tid
  15. Vardagslivet är fumligt utan två fria händer

3 comments:

Anonymous said...

HE he he, jag förstår precis vad du menar. Fast jag var gravid och till och med tanter med rullatorer speedade förbi fast jag kämpade det mesta jag kunde. Överhuvudtaget kändes det som om allt gick väldigt fort runtomkring - det positiva är ju att man själv slutar stressa - det är ju inte så mycket att välja på.

Anonymous said...

Och kommer du ihåg hur kul det var att låna nåns kryckor i skolan och hoppa runt en liten stund. Inte så himla kul när man ska ta sig fram i livet med två stålpinnar som tycks ändra längd efter humör.

Heja dig!

Carina said...

God poäng, Mimmi, jag har t o m börjat jobba över ca 30min för då är det mindre folk på bussarna (=jag måste ha sittplats) och jag kommer typ hem samma tid i alla fall, för det är ingen trafikstockning!

Fast med början Måndag måste jag ge mig hemifrån 30min tidigare så att jag inte riskerar att vara sen. Har träning och elever som väntar...