1 October 2005

Det borjar bli kallt nu

I Sverige vid den har tiden pa aret brukar diskussionerna ga ungefar sa har:
"Igar tog jag pa mig tjocktrojan for forsta gangen, det borjar bli kyligt nu."
"Ja, jag har en jattebra fleecetroja som jag brukar ha, den far jag nog leta fram nu."
"Man far nog borja kla pa sig nu nar man ska ga ut."

I Skottland vid den har tiden pa aret gar diskussionerna ungefar sa har:
"Igar sov jag i tjocktrojan for forsta gangen, det borjar bli kyligt nu."
"Ja, jag har en jattebra fleecetroja som jag brukar ha, den far jag nog leta fram nu."
"Man far nog borja kla pa sig nu nar man ska ga och lagga sig."

Jag log nar ovanstaende samtal utspelade sig pa jobbet igar, men jag sa inget. Jag ville inte lata som en san dar "hemma-pa-var-gata-i-staaan"-utlanning. Men det ar lustigt hur kylan kommer pa olika stallen i olika lander.

Samtalet gick vidare:
"Vi har borjat sla pa elementet pa kvallarna nu."
"Vi har det pa pa morgonen."
"Min pojkvan vill att vi har det pa under natten."
Alla andra tjejer:
"Varfor det???"
"Det behovs ju inte, da sover man ju. Sag at honom att ta pa en extra troja."

Om igen, jag sa inget. Det ar nog bast om pojkvannen inte vet att det finns lander dar elementet ar pa 24 timmar om dygnet under vinterhalvaret... Pa tal om det maste jag ta ett snack med Scott. Jag tror inte att elementet i mitt rum fungerar och snart ar det dags att satta pa det ett par timmar nar man kommer hem fran jobbet. Innan man hoppar i traningsbyxorna och fleecetrojan och gar och lagger sig.

No comments: