15 October 2005

Vykort fran minisemestern

Hej,

Hur mar du? Jag mar bra. Jag har precis kommit hem ifran en langresa. Jag har halsat pa mig sjalv pa alla stallen jag har bott pa. Det var kul.

Forst akte jag till ett suddigt hus i Rundvik, det lilla Vasterbottniska samhalle jag bodde i nar jag var liten. Det ar ett pyttesamhalle, men viadukten over E4:an var latt att kanna igen och markligt nog kande jag igen viken ocksa! Sedan akte jag till en suddig by i Vastmanland. Jag kunde inte riktigt se var jag bodde, men jag sag vagkorsningen i byn. Ja, det var val hela byn det, egentligen.

Sedan akte jag till ett suddigt hus i Sala innan jag tog en langflight over till Potomac, en forort till Washington DC. Huset lag lite langre ifran sjalva centrum an vad jag mindes, men fotot var sa klart att jag nastan kunde peka ut fonstret till mitt rum!

Sedan akte jag till Sollentuna och spanade in min lagenhet. Huset stod kvar och man kunde till och med rakna balkongerna pa det! Nar jag anda var i krokarna sa halsade jag pa alla i min familj och mina vanner ocksa.

Jag forsokte hitta en kompis som bor i Skane, men jag maste nog be om en mer exakt vagbeskrivning...

Sa da akte jag hem igen, fast jag holl inte pa att hitta forst for Glasgow ar suddigare an den lilla byn i Vastmanland! Markligt. Jag hittade Celtic Park i alla fall. Dasa, nastan hemma.

Nasta gang ska jag nog aka pa sightseeing i Europa, eller gora den dar jorden-runt-resan jag alltid velat gora.

Goggle Earth ar den basta leksak flatmaten nagonsin har laddat ner!

Puss och kram,

Carina

No comments: