12 October 2005

Regn hos mig

Pa radion imorse:

"Idag blir det regn, det regnar imorgon - och troligen resten av aret."

Bra med arliga vadermanniskor. Regnperioden har definitivt borjat nu, men det gor inget for jag har varlden basta jacka!

Engelsmannen trodde inte att jag kunde hitta en jacka motsvarandes mina krav for under £150, men jag visste att det skulle ga. Jag ar inte nojd med fargen (gron) men min vindtata, vattentata, "breathable" jacka med dubbla blixtlas sa man kan satta in fleecejacka och ha den aret om, vindtata luva och dragsko i midjan kostade £50. Voila!

Och i lordags klarade den eldprovet. Jag gick och handlade i varma affarer, ute blaste det bitvis hart, solen sken, det kom korta skyfall och dessutom hagel! Jackan stod pall.

Sa det far regna hur lange det vill.

No comments: