19 October 2010

Hur tänkte ni nu då, disciplinnämnden?!

Spånet fattade inte att is är halt - så signalljuset gleeeeed...
Hockeyns disciplinnämnd friade idag DIF Hockey från allt ansvar angående skandalen vid hockeyderbyt tidigare i höstas.

Jag satt på A21. Jag hade alltså första parkett både när ett stort gäng DIF-spån gick över läktaren och började hetsa AIK:are, och när ett ultraspån kastade in ett signalljus på isen. Spånet trodde säkert att ljuset skulle stanna där eftersom han kastade det i en hööög båge över nätet. Spånet fattade inte att is är halt - så även om ljuset landade nästan rakt uppifrån p.g.a. vinkeln så gleeeeeed det. Ända fram till Djurgårdsspelarna som stod på blålinjen.

de där som inte hörde till DIF-sektionen gjorde inget speciellt under matchen heller...
Jag såg allt detta. Hela Globen såg detta. Men disciplinnämnden menar i sitt avgörande att det inte är utrett att det verkligen var spån från DIF-sektionen som gjorde något av detta.

Jag är Djurgårdare. Jag skulle hellre se att spåna själva identifierades och straffades för dessa dumheter. Men reglerna är klara, det är tyvärr klubbarna som straffas när spåna beter sig som... spån.

Så hur i hela fridens namn gick det här till? Hur kom vi undan?!
Snart ska jag samla upp hakan från golvet, men inte än.

No comments: