30 May 2008

Borde jag vara orolig?

Först vill jag bara säga att jag inte glömt bort bloggen, vänner, livet. Helt/halvt frivilligt (för vi förväntas ändå göra vissa saker som jag inte hinner på arbetstid) så har jag jobbat en del övertid och ska in och jobba på lördag också. (För om en vecka går jag på semester i en vecka - tjoho!) Men på söndag tänkte jag uppdatera senaste tiden - jag har ju ändå två bergs/kull/backvandringar att rapportera! Jag har säkert lyckats gå, typ, hundra meter upp i luften - tjoho! Nåväl, mer om det senare.

Nu undrar jag snarare om mitt undermedvetna försöker meddela något jag inte fattar. Två nätter i rad nu så har jag drömt hälsodrömmar.

Igår drömde jag att jag var gravid med tvillingar. Det var väldigt realistiskt, jag hade morgonkräkningar och allt! Jag knallade runt i Glasgow och oroades över att ha barn ensam och hade miljoner tankar i huvudet. Vem var pappan (för det visste jag tydligen inte)? Även om det lockar i det läget att åka till Sverige för socialt stöd så har jag ingen rätt till samhälligt stöd eftersom jag inte bor där. Så då är det bäst att stanna här, för sjukvård, bidrag et c. Men ville jag det ensam med två barn? Borde jag flytta till egen lägenhet? Hur skulle jag ha råd med det? Vilket dagis skulle jag välja? Jag vill inte ha barnen på dagis, jag vill ha dagmamma, var hittar jag det? Osv Osv. Jisses...

Inatt drömde jag att jag hade tumörer. En stor i hjärtat(!) och ett par små i hjärnan. Det i hjärtat (nåja, det var snarare en parasit som satt fast på hjärtat) kunde inte opereras bort för då skulle jag dö, men om den fick fortsätta växa skulle jag också dö. Bästa vore att flytta den (eh...) till hjärnan. Men det gick inte, sa doktorn, för den fick inte plats bland de andra tumörerna. Och jag blev skitskraj för jag ville/vill inte dö. Och jag försökte att inte bli upprörd för då bultade hjärttumören och det fanns risk för att jag skulle dö i alla fall.

Vad är det här för ångestdrömmar! Jag slår vad om att en drömtydare säger att det betyder att jag är ovanligt lycklig och ska möta en mörk främling på en båt, men ändå. Jag vill inte drömma om svåra livsbeslut och dödsångest. Hellre drömmer jag om pirater. Får se vad som händer i natt...

No comments: