9 November 2009

En vink om vad jag pysslat med under helgen...


Och ja, jag vet att bokhyllan är vit. Men det finns tre skäl till det. För det första att jag är trött på mörka möbler där dammet syns en timme efter att man dammat. För det andra att jag inte gillar Björk och att den snygga mörkbruna som sagt är mörk. Och för det tredje att de där träslagen har en förmåga att Tas Ur Bruk så fort man börjat köpa dem.

Kort sagt; med vitt så syns inte dammet och dessutom kan jag fortsätta köpa till och bygga ut vid behov eftersom det ju faktiskt bara är vitt och svart som aldrig försvunnit ur sortimentet...

Dessutom, med färgade tapeter och färgglada detaljer så blir det vita snarare en kontrast än färglöst. Fast helst hade jag gärna haft lilarödorangegula möbler!

Hur som helst. Ääääälskar mitt nya, varma rum. Mysigt!

Nu ska jag bara få färdigt soffan, därav pryttlar mitt i rummet. Men först ska jag reklamera en armstödsdel som har felgängade skruvhål... Hopp!

2 comments:

Mimmi said...

Det är så fint med vita möbler särksilt när man valt färg på väggarna. Det är supermysigt i din nya lya enligt fotot....vuxenpoäng fick du nu faktiskt...he he he.

Kinna said...

Ok, avundsjuk. Men jag hoppas att IVAR är som stringhyllorna - det kommer vara skittrendigt igen...om 50 år.