28 November 2009

Sökmotorstopp November 2009

Det var ett tag sedan sist, men nu tyckte jag det var dags att se hur Googlarna hittar hit. Alltid lika intressant att se hur sjutton vissa har hamnat här! Och som vanligt är jag inte sen att hjälpa till där jag kan:

Lejonkungen om haggis - Ja, vad kan han ha sagt? Skicka svaret på ett vykort markerat "dåliga djungelvitsar".
Irland Nordirland skillnader - Det ena ligger norr om det andra...
Hur hög är Globen - 85m. Och fråga mig fortfarande inte hur jag vet det.
Glasgow politik - Det roligaste är väl att det är omval i ett eller annat kvarter stup i kvarten, för varje gång en politiker lämnar ska en ny i just det distriktet väljas, och de verkar lämna närhelst de har lust...
Pc carina anirac - Inte för att jag vet om det är Politiskt Korrekt (pc) men Carina baklänges blir faktiskt Anirac!
Globen r hg - Vad den än är, nog sjutton är den i kg i alla fall?
Argyle uttal - I Skottland ligger betoningen på andra stavelsen, d.v.s "argYle". Hos Dressmans tröjor ligger betoningen tydligen på första stavelsen...
Fotbollstaktik enkla tips - 1) Full fart framåt. 2) Håll tätt bakåt. 3) Gör fler mål än motståndarna.
Skillnad E301 och E104 - Om det inte är tillsatser vi talar om utan blanketterna när man byter land inom EES så kan jag hjälpa till. E301 visar om man varit försäkrad för arbetslöshetsersättning och E104 om man varit försäkrad för sjukpenning och föräldrapenning i landet man nyss bott och arbetat i. Jag kan också upplysa om att det tog mig över två månader att få ett från Storbritannien, så ansök i god tid...
Pepparkaksdeg test - Jag hänvisar till mitt eget test från 2003, det står sig än!
Att ta vid tandinflammation - En redig whisky skulle jag rekommendera!
Pölsa med lamm - Med får så hade det varit Haggis, så... med lamm...? Turkisk haggis?
Opponering på uppsats pappa kom hem - För jag längtar efter dig.
Tresemme sverige - He, he, jo det har jag nog skrivit om på min blogg... Finns på ICA och Konsum - gå och köp! Och känn hur mjukt och glansigt håret blir. Och glöm inte att emaila TRESemme och säg att "Carina i Sverige" ska ha provision...
Bästa adventsångerna - 1) Nu tändas tusen juleljus 2) När vi tända första ljuset i advent 3) Hosianna Davids son
Säng drottningholm kommentar kungssängen - Åh, jag slår vad om att det är en rolig punchline på den historien! Nån som kan den?!
flickmusar - Eh, jag visste inte att de hade kön... trodde de bara hette datamusar...

No comments: