22 November 2009

Har du sett denna man?

Eller hans vän Rudolf eller Nisse? Eller pepparkakor, granar, paket, snögubbar, tomteluvor, kulörta kulor eller något annat juligt på en rulle kökspapper?

Jag är i den lägliga positionen att både kökspapper och toapapper måste inhandlas. Eftersom jag har myspysig jul hela december så tänkte jag för en gångs skull köpa riktigt kitchigt papper med julmotiv. I normala fall har jag vid den här tiden haft hela skåpen fulla av papper så det har känts dumt att inhandla enkom.

Affärerna håller ju nu på att svämma över av julgrejer. Döm därför om min förvåning när jag kikat in i en handfull affärer av olika storlek och koncern - utan att hitta det jag söker!

Toapappret är fixat. Lambi sålde toapapper med snögubbar som bar tomteluva. Jag trodde i och för sig att Lambi var ett "bra" märke, men det är ju rena flisfabriken att torka sig i baken... Nåväl. Så mycket papper man behöver så kommer ju de där sex rullarna åtminstone vara slut till trettonhelgen.

Efter mycket letande hittade jag även Lambis, tja, ursäkt till kökspapper. Det var EN sträng i ena kanten med typ mistlar... kunde lika gärna ha passerat för lingon...

Jag vill ha tomtar och pepparkakor och glada julmotiv. Någon som har sett det på kökspapper i någon affär inom Stor-Stockholm? Ge mig adressen så åker jag dit bums!

1 comment:

kinna said...

Nja, dåligt med det. Jag kompenserar med pepparkakor på disktrasan. Köpte en med julkrubba också.