20 February 2010

OS jag inte såg

Förra vinter-OS var en frustrerande rad bristfälliga rapporter. Jag bodde då i Skottland och britterna skiter verkligen fullkomligt i vinter OS. BBC rapporterade kort om konståkning och curling i morgonsoffan, men det var det. Förutom OS-finalen i ishockey, vilken man faktiskt kunde se på tv.

Nu blir jag därför nästan vimmelkantig av allt härligt OS man kan se på tv. Live! Jag har upptäckt två nya kanaler dessutom. TV24 och Kunskapskanalen. De samarbetar på samma sätt som tv1 och tv2 genom att sändningar hoppar mellan dem. (En dag kanske någon inser att man kan ha två rena OS-kanaler och flytta alla andra sändningar till den andra kanalen, men, men.) Därmed finns minst två tävlingar att kolla på - samtidigt! Lägg därtill till snabbrapporter som poppar upp i rutan samt nyhetsredaktionerna som visar sammandrag (och därmed ger dig en andra chans att se sådant du missat), så förstår du att zapptummen går varm just nu.

Problemet är bara att allt zappande gör att man missar hälften. Nu vill jag i och för sig minnas att jag låg däckad i feber när Kalla tog guldet, men vid någon annan medalj så slog jag över just när alla jublade, och jag tror att jag följde en spännande curlingsten när Anja åkte ur...

Vad jag menar är, detta överflöd av godis gör att jag nästan missar hela skålen! Knepigt.

Igår kväll fick jag dock se Haag knipa silvret i nåt slags skidkombination. Men det var nog för att hockeymatchen kändes lagom beige... tills jag slog över efter silvret, och upptäckte att det utvecklats till en rysare! Och nånstans i detta virrvarr missade jag Järbyns krasch.

Puh! Man skulle nästan behöver semester efter det här. Oh, damcurling på ettan - måste gå!

No comments: