21 March 2010

Sökmotorstopp mars 2010

Det bästa med snöyriga söndagar i mars, när man gjort åtminstone en av de saker man har att göra, är att man får göra vad man vill. Som att kolla in vad folk stoppat in i Google för att hamna på den här bloggen. Jag vet inte, med tanke på hur blajjig den är så kanske jag inte borde vara så förvånad över vilka vitt skilda ämnesområden folk söker svar på. Fast någon borde faktiskt starta en hemsida inriktad på fothälsa, för det är sjutton vad mycket folk med svullna fötter det finns därute!

Här kommer ett axplock av vilka som hittat hit senaste veckorna (nästan alla svullna fötter undantagna):

Bröllopsefterrätt - Ja, jag tänker ju ha Crannachan, fast tänkte servera dem i flarnskålar.
Sören Berg - *skratt* Jag minns att jag fick email från den mannen en gång och inte visste vem han var, tydligen är det fler som undrar...
Ljudeffekter käftsmäll - [whoofslafskras]?
Typiska korsordsord - Oj, det borde ni fråga min moster. Det är det enda hon lägger när vi spelar alfapet. Jag vet bara att jag aldrig hört talas om dem i dagligt tal.
Vikt kilt - Janämen den torde väl se ut som en hopvikt filt ungefär?
Haggis bild - --------------------->
Svullnad under foten - Under? Säker på att det inte är en böld?
Svullen fot propp - Vad jag lärde mig var att om det är en propp är foten varm och röd, är den kall och vit så är det nåt annat...
Irn bru bowmore - Mums och mums, men blanda för bövelen inte!
Stockholms restaurang med pölsa - Restaurang? Det är väl bara att gå in i valfri skolmatsal.
”slott i glasgow” - Jaha, och kaninöronen skulle indikera att de inte är riktiga, dårå? Nåväl, Dumbarton castle är väl kanske mer en befästning än slott men har en intressant historia och grym utsikt! Bothwell castle är en slottruin med blodigt förflutet (f ö beläget i samma förort där Henke Larson bodde). Crookston castle ligger 10 minuters promenad från Silverburn shoppingcentre och är ett typiskt exempel på bostad för en lokal laird för ett par hundra år sedan. Ja, och så Pollok house, om man är ute efter det flärdiga mer än ruiner.
Brödmärken - Det enda bröd jag kan tänka mig ger märken är nog det där stenhårda finska rågbrödet man kan döda gamla tanter med...
Tygbörs - Syr man lättast själv, för beskrivning fråga närmsta syslöjdsfröken. Om det finns nån kvar.
Jag älskar tyskland - Vad exakt försöker man hitta när man googlar på detta???
Vilka traditioner finns i wales - En tradition jag ofta stötte på när jag jobbade i kundtjänst var att de aldrig, aldrig läste sin adress rakt upp och ner utan tålmodigt och förstående nog bokstaverade den. Jag menar, hur stavas en harkling?
pannkakstisdag - I Storbritannien är det samma dag som svenskar har semmeldag så sorry, men den har varit.

No comments: