2 March 2010

Tro, hopp och kärlek

Tro - att jag charmar öronen av folket på Brå (brottsförebyggande rådet) imorgon så att jag får jobb där. Fasen i fasanen vad kul det vore att jobba för en organisation man vill jobba för! Tänk, en mening med det man gör... wow. Tror stenhårt på det här, och ännu lite mer efter att ha kollat upp jobbet en andra gång.

Hopp - "Ka-ina, hoppa!" uppmanade tvååringen, och jag hoppade. Och hoppade och hoppade. Fast inte lika mycket och definitivt inte lika högt som han. En liten kille kan hoppa väldigt högt om han håller i en vuxen tants händer... fast det är ändå inte lika roligt som att falla bang ner på madrassen. Hoppla vad kul det var!

Kärlek - Jag älskar att lägga mig med Sharpe på kvällarna och bara försvinna in i äventyret före sovdags. Att läsa böckerna, alltså. Så även ikväll, även om jag just börjat på den i mitt tycke tristaste boken, "Sharpe's Trafalgar". Mest för att det utspelar sig på en båt när han reser från Indien till England, och jag är måttligt road av sjöslag... Fast jag minns att det ska finnas en superfin kärleksscen under däck mot slutet av boken! Det ser jag fram emot.

No comments: