17 January 2005

Ormet kruper på en svensk flyttfirma

Har skickat in offertförfrågningar till ett antal flyttfirmor bara för att få ett hum om vad det skulle kosta att flytta från Sollentuna till Glasgow. Det är inte aktuellt än, men jag ville ju veta om det var någon vits att ta över alla prylar sedan eller om det var billigare att köpa nytt.

ICM verkar vara en sann internationell firma, eller vad sägs om följande svar:

Hej Carina,
We är fully booked på vår bil till UK i sluttet av Feb och kan tyvärr inte hjälpa dig.


Ja, ja var fully bookade ni, för flytten är nog inte aktuell förrän i sluttet av året i vilket fall.

Uppdatering 3 sekunder senare:
F ö blir det ingen flytt över huvud taget. För att flytta säng, soffa, soffbord, köksmöbler, tre hyllor och åtta kartonger så skulle nästa firma ha 19000 spänn - exklusive moms, och då är inte en obligatorisk försäkring på 1,5% av värdet på prylarna medräknat. (Vad är 1,5% av 0?) Herregud, då är det billigare att köpa nytt.

Men mina filmer då... *snyft* Och böcker... och allt annat jag INTE vill köpa nytt? Synd att man råkar bo i Sverige, landet där det är billigare att ta övervikt på flyget än att skicka paket.

Härmed inbjudes alla människor jag någonsin mött till att hälsa på mig under närmsta året, på det vilkoret att 10kg av er packning består av grejer ni hämtat från min källare. :-)

No comments: