19 September 2003

Verbalt utbrott efter jobbet

"Och drickabacken fick du med." säger karln när jag ger honom kvittot. Nej, det är väl klart som fan att jag inte fick när du säger det nu!
"Nej, det fick jag inte."
"Inte, men den står ju här under vagnen."
Jahaja, nere vid golvet, och jag som knappt ser handtaget över kassalinjen.
"Jo, men jag har lite svårigheter med att se i vinkel, ser du."
"Men oj vad krångligt det blev nu. Jag tog ju för givet att du fick med den. Du fick ju pantkvitton."
Jahaaa... tre pantkvitton = en ny back = slå in det automatiskt. Vafan, tror han jag är en jävla tankeläsare eller?!?

"Och du drog av 3 kr på kexen." säger kvinnan när jag ger henne kvittot.
"Eh... 3 kr på vaddå?"
"Det var 3 kr rabatt på kexen."
"Njaoe... det är inget draget här på kvittot. Är du säker på att det var rabatt på just de kexen?"
"Ja, det är klart jag är, jag har ju kupongen här i fickan."
Men ge mig den då din dumma fan!!! Tror du jag kan se genom kläderna och gissa mig till vilka jäkla kupponger du går runt med?!? Dra av lite rabatt på måfå - IFALL kunden har en rabattkupong i handväskan!?!

Och dessa genier var tvungna att komma till mig samma kväll... AAAAARRGGGHHH!!!!!! Så ja, nu har jag gjort av med lite aggressioner. Nu känns det bättre. Nu kan jag gå och lägga mig.

P.S Grattis Tellan på 24 årsdagen! D.S

No comments: