27 April 2007

Fredagsfyran om Ombytta roller

1) Nämn något som du tyckte var ute förut, men som känns inne nu.
Berghausjackor. Et cetera.

2) Nämn något som du tyckte var inne förut, men som känns ute nu.
Ironiska skamt - det verkar inte ha natt Skottland annu... Schyffert - hela min generation, troligen - skulle kanna sig duktigt utanfor. Och plumpa.

3) Nämn något som du brydde dig om förr, men som du inte bryr dig om nu.
I Stockholm brydde jag mig om vilka klader jag bar nar jag gick ut; det skulle vara lite "storstadssmart", garna kavaj och jeans och definitivt ingen fritidsjacka nar jag besokte storre foretag. I Glasgow ar kladstilen minst sagt avslappnad. Kavaj ar skoluniform for jobbet och bars INTE privat. Av nagon. Fritidsjacka bars ovanpa kostymen - t.o.m. av direktoren. Sa har tar jag pa mig vad jag kanner for.

4) Nämn något som du inte brydde dig om förr, men som du bryr dig om nu.
Att tilltala folk med namn (Hej, Jenny. Hej da, Jenny. Allt ok, Jenny?) och att saga "sorry" nar nagot gar lite snett, om bara sa att man oppnar dorren samtidigt fran olika hall. Man ber inte om ursakt, man ar bara artig.

No comments: