20 April 2007

Fredagsfyran om Räkna upp…

1) …en sak du gör varje dag.
gar upp - forr eller senare.

2) …två saker du önskar att du kunde lära dig.
# ha talamod nog att spela flirt-spelet.
# finna styrkan att nojt kunna halla ett kaloriintag for en matchvikt sisadar 20-30 kg under dagens.

3) …tre saker som påminner dig om din barndom.
# Rich tea biscuits - paminner om Mariekex som minner mig om alla badutflykter, utflykter och sommarfikastunder (helst i kombination med torra kanelgifflar och varm jordgubbssaft...)
# Klattertrad - paminner mig om klattertradet pa 'landet' (det ar ett koncept, inte bara en plats) och hur morfar alltid fick bannor av mormor for att han klattrade for hogt upp!
# Buzzervackarklockor - ar fortfarande livradd for dem. Nar jag var liten och den ringde sa gomde jag mig under tacket och skrek tills pappa kom. Jag behover inte saga att jag har klockradio nu, va?

4) …fyra saker som får dig att må bra.

# Bergsvandringar
# Spontana och arliga komplimanger
# Fanerier med familjen (garna i en stressfull situation nar det anses 'olampligt')
# Vanner

No comments: