14 April 2007

Skottland - landet man inte ser

Regn ger skymd sikt.
Regnmoln for med sig dimma.
Sol anas bakom soldis.
Soldis, regndis, dis - rent och skart dis.

Skottland ar ett suddigt land, ett land sett genom dimma, dis eller regn.
Klar himmel ar lika ovanligt som en snostorm i Glasgow.
Idag ar det perfekt vader - 20 grader varmt och stralande sol.
Jag kan inte se utsikten fran vardagsrumsfonstret.
Staden ar insvept i ett sommardis.
Jag gar ut och lagger mig i parken.
Undrar om soldis har nagon solskyddsfaktor?

5 comments:

Anonymous said...

Ooo poetic woman gav soldis något solskydd??

Själv var jag ute på landet hela lördagen - i solen - så jag vaknade på natten av att ansiktet hettade av all sol!! My name is Ms tomato

Anonymous said...

Hej! Jag vill bara tacka för en underhållande blogg =) Jag flyttar till Skottland nu i höst och det har varit väldigt lärorikt att läsa det du skriver!

Carina said...

Ms tomatohead>>> jag tror faktiskt det for det svider inte ens nar jag rynkar nasan - forsta tecknet pa solbranna...

* >>> Valkommen! Vi kan behova fler svenskar pa Sports Cafe nar Sverige spelar (sist var vi...3) sa om du bor i narheten av Glasgow, titta in vetja! Kul att du gillar bloggen, kom garna tillbaka nar du flyttat och ge DIN syn pa saken. :-)

Svenskkolonin vaxer... men markligt nog ar det skotska dialekter man hor i Food shopen pa IKEA. Ar det bara jag som koper ost och Gott&Blandat?

Anonymous said...

Får det plats för en till? Om saker går som jag vill kanske jag droppar in framåt hösten...

Anonymous said...

Jag kommer inte att bo i Glasgow, men kommer garanterat att åka dit några gånger och då ska jag komma in på Sports Cafe och hejja fram Sverige till seger =) Jag har tusentals frågor om landet och kulturen så här innan flytten och din blogg har get svar på många av dom frågorna. Fortsätt att skriva, det är väldigt intressant att läsa vad du har för dig där borta och hur du uppfattar saker och ting. Du skriver dessutom väldigt bra och det är ju alltid ett plus!