28 August 2007

Tidsresa

Dataåldern öppnar verkligen nya möjligheter... Google Earth har tagit mig med till platser jag inte sett på tio-tjugo år; skolan där jag började första klass, parken där jag tog mig min första fylla, huset i USA där jag var AuPair... Och då och då surfar jag runt och tar en titt på familjens bostäder också. Distans-stalking, liksom.

Bebo, Facebook och Stayfriends (skolkamratsdatabas, om man fått tillräcklig distans att kunna med en sådan tillbakablick) utvidgar möjligheterna ytterligare att hälsa på det förflutna. Eller, om man så vill, åtminstone ta sig en liten titt...

Jag kunde faktiskt inte låta bli, så jag sökte efter en av de tre ungarna jag tog hand om när jag var AuPair. Han går nu på college, är lång och ståtligt och faktiskt väldigt lik den uppmärksamhetssökande spjuvern jag spelade baseball med! Via honom hittade jag hans två systrar, de är jättesnygga och fortfarande sig lika. Till utseendet, jag hoppas en av dem inte är lika mycket "hard work" som när hon var 8...

Jag tänker inte ta någon kontakt; jösses, jag var ju bara där för lite mer än tre månader! (Hur många tremånaderslånga kontakter minns du från när du var 8, 9 år gammal?) Men det var kul att se dem igen, se hur de vuxit till sig liksom.

Oh, och på tal om inget, jag undrar om.... hon kanske fortfarande har samma namn... ok, måste kila nu!

No comments: