13 September 2007

Sökmotorstopp

Har ni någon gång kollat upp vilka sökord som leder besökare till er sida? Det är fantastiskt vilka snedkopplingar det kan bli ibland... Det här är sökningar från senaste veckan:

Dunstaffnage – En slottsruin strax norr om Oban, kan ge mycket inspiration till berättelser!
Nordirlandskonflikten – Stormont är återupprättad sedan ett par månader tillbaka så vi får se hur det går.
Mordet på Inkaleden – Nä, jag tänker inte avslöja vem mördaren är.
Peterhead Scotland – Vad sjutton ska du till den hålan och göra?
Blogg kronobergshäktet kriminologi – emaila om du hittar något, det låter intressant
Snackor Sverige – rikstäckande prator?
Golden eagle London – Lycka till, jag har svårt att se dem här uppe!
Amatör rumpor – Jag skulle vara mer intresserad av att hitta de professionella…
Rolig barntårta tips – sylt, vaniljkräm, grädde och strössel. Vad mer behövs? Oh, vore det inte roligt att färga grädden grön?!
Porr.se – och du kom till min blogg. Vad besviken du måte ha blivit.
Skotska uttryck – Gonnae nae dae that ya wee besom. Vill du ha fler?
Har ej trådlöst i min laptop – inte jag heller.
Hur många Scottish män – massor!
Irn Bru – jag dricker en just nu. Avundsjuk?
Glen glass bergen – Om dalen består av glass så antar jag att topparna är konformade
Hyllningstal till golfare – Hurra, hurra, hurra, vad ni är bra, ni håller snobbarna borta från stan.
Hur långt är one mile – Tro det eller ej, men den är 1 mile.
Madeleine McCann blog – Nä, jag är rädd för att hon inte kan det
Jobba i Glasgow – parta i Glasgow, shoppa i Glasgow, bo i Glasgow!
Porr – Igen? Vad sjutton plockade Google upp för att länka dem till mig?
Carinas blog – det är jag!
Akassa på engelska – A-till?
Handla kläder i Edinburgh – Du har inte varit i Edinburgh, va? Det finns EN shoppinggata…
Vad är en bra film – en film du vill se om och om igen. Som The Holy Grail.
Knutby Garland – har kyrksåpan blivit musikal nu?
Det är jättebra – vad trodde du att du skulle hitta med den sökningen? Såklart att du kom till mig!
Jamie Fraser – Släng på en gammal skjorta och en tartan pläd över Gerard Butler, ge honom en rödbrun peruk och – voila!
Nödrim sånger – får jag föreslå att du istället besöker www.tomasledin.se
Ormet Sverige – De flesta kommuner kan nog erbjuda svenska för invandrare…
Bara män i kilt - endast nakna skottar?

No comments: