29 October 2005

Renomesnyltning?

For ett par veckor sedan raderade jag Carina's Court (den engelska, misslyckade, varianten av denna blogg) och forra onsdagen forsokte jag byta namn och adress pa den har bloggen till, just det, Carina's Court. Har alltid gillar det namnet battre. Nu gick inte det. Jag trodde det var nagot inbyggt, att man inte kan anvanda samma adress igen inom en viss tid, sa jag lat saken bero.

Dom om min forvaning nar en kompis visade att nagon skapade en blogg med mitt namn och min adress den 17 october, strax efter att jag raderat min! Jag besokte sidan och det ar nagon "Jason" som ligger bakom. Kan inte se nagon som helst koppling till namnet "Carina", anda var han snabb som attan att sno bade mitt namn och min adress. Varfor sjutton da?!

Den enda slutsats jag kan dra ar att han tycker min blogg ar helt suveran och att han hoppas suveraniteten ska smitta av sig om han snor mitt namn. Han kanske t.o.m. tror att jag ar en superkand blockbusterbloggare och att han kan fa ett stank av stralkastarljuset. He, he... Jag har ett fan! Ett helt verklighetsframmande fan, men anda.

Dagens hemlaxa; Kolla upp om man kan stamma krypet for renomesnyltning...

No comments: