25 April 2006

Det ska vara i Glasgow som...

...2 av 3 medlemmar i ett 'team' pa en kurs visar sig vara Celticfans och darmed doper det lekfulla 'teamet' till The Hoops, Celtic's smeknamn, varpa en kvinna fran Belfast muttrar "lite kontroversiellt, va".

Jag bor i ett land, och framforallt en del av ett land, dar ett lekfullt smeknamn pa ett fotbollslag betraktas som kontroversiellt.

Stamningen blev avvaktande och jag havdade ju till forsvar att vi dopt oss efter Hula Hoops (som OLWs potatisskruvar) och kursledaren syftade pa ena kvinnans randiga scarf. Kvinnan fran Belfast fortsatte muttra.

Ja, ja, jag ser fram emot AIK-Djurgarden pa torsdag. (Jag aker pa utlandssemester till Sverige imorgon!) Dar kan jag i vart fall vrala GNAGARSVIN utan att bli anmald for "sectarian abuse".

No comments: