27 March 2008

¤/()(!"#?=)"#" Snabel-A-revolution!

De är snabba med att uppdatera processorer och RAM-minnen och grafikkort och annat som gör att ens gamla klassiska dataspel inte längre går att spelas på nyare PCs och laptops.

Men är det inte hög tid att de uppdaterar tangentbordet också?

Varje gång jag loggar in med min emailadress eller skickar mail någonstans - och båda dessa görs sisådär fyrtio gånger om dagen - så måste jag brovinka med Alt Gr och 2:an för att få dit ett @. Är det inte hög tid att lägga den så att man åtminstone bara behöver trycka Shift och respektive knapp?!

I dagens IT-samhälle är det väl ändå långt fler som använder @ än, säg ¤, som av någon anledning ligger på Shift-stället på 4:an. När använder man någonsin ¤ förresten?

Jag startar härmed en Snabel-A-revolution. Det är dags att ta fram @ ur skuggan och göra den lättillgänglig för alla!

2 comments:

Anonymous said...

Håller med!!!! Och ett tangentbord som fattar vad det var man tänkte skriva egentligen vore också fiffigt.

Anonymous said...

Haha, i veckan gick jag och funderade över varför det inte finns en snabel-a-tangent som man kan använda som vilken tangent som helst.... tack för att det är fler som reagerat!!!

¤-symbolen använder jag varje gång jag skapar ett sänka-skepp-spel (vilket iofs jag aldrig gjort... men det skulle vara praktiskt då!!!!)