7 May 2009

Fanig elefantjakt med pil och bage

"Jag skot elefanten med endast en pil." Skrot kvinnan och poserade med pilbagen i hand bredvid jaktbytet.
 
Forvisso tycker jag val att det ar onodigt att jaga djur bara for att det ar coolt - jag har svart att se 'nyttan' med att jaga elefant - fast en del av mig kunde anda inte lata bli att bli lite imponerad. Tanka sig, skjuta en elefant med pilbage och doda det med ett skott!
 
Tja, tills jag laste att hon skadade elefanten och sedan lat den ligga och sjalvdo under natten! Vad ar det for fasoner?
 
For det forsta ar det otroligt och onodigt grymt att lata ett djur ligga skadat och sjalvdo. Om man nu ska jaga djur sa anser jag att man atminstone ska se till att det dor sa snabbt och smartfritt som mojligt.
 
For det andra, att bara skada ett djur ar val ingen sport. Kom igen nar du har skjutit och dodat det. Med ett skott. Tills dess ar jag inte imponerad. Bara o-imponerad, som de skulle saga i Norrland.
 
 

No comments: