24 March 2006

Pa turne med Jason Donovan

Kommer ni ihag Jason Donovan? Hjartekrossaren fran Grannar som serverade Stock, Aitken & Waterman-hits pa 90-talet och som polade med Kylie Minouge?

Om ni minns honom sa kan jag meddela att han fortfarande lever. Just nu ar han och ganget fran Londons West End ute pa turne med thrillermusikalen(?) Sweeney Todd.

Jag sag dem i Glasgow idag.

Han ser mer vuxen ut men har fortfarande samma softa rost. Darfor horde jag honom knappt dar jag satt pa balkongplats hogt uppe i taket. Det var ett jakla ovasen fran instrumenten och tjejens pipa hordes troligen anda till Edinburgh, sa Jason drunknade bland ljudvagorna.

I arlighetens namn; forestallningen var inge' bra. Min kompis trottnade i halvtid, men jag hade ju for sjutton betalat £5 (skymd sikt uppe i taket ar billigare an £23 pa parkett) sa jag satt kvar. Storyn i sig ar lite Charles Dickens-rolig. En barberare slar tva flugor i en small (daliga affarer och allman svalt) genom att skara halsen av kunderna och gora kottpaj av dem. Lite... Charles Dickens moter Titus moter Quentin Tarrantino med sang och musik.

Bra ide. Men musiken var melodilos och kaotisk och redan efter 10 minuter blev hintarna at Grannar bade pinsamma och trakiga. Det var ungefar dar jag borjade dagdromma om annat.

Fast det hindrade inte ett fullsatt hus fran att appladera Hjartekrossaren efterat, och medan mannen pa vagen ut trallade melodier jag inte forstar hur de snappade upp sa suckade kvinnorna att Jason minsann fortfarande ar en Darling.

Tja, for egen del sa ser jag fram emot Festen nasta vecka och Jerry Springer the Opera strax darpa. Det ar kul nar Mohammed inte behover aka till berget varje gang utan berget aker ut pa turne.

No comments: