25 March 2006

Rangers - Dunfermline (1-0); Sscch, det ar fotboll...

Var i luften, sol och varmt och skont och USA har beslutat att visa skotsk fotboll pa tv. Jag vet inte vem som ar PR-ansvarig i USA, men han har nog inget jobb pa mandag.

Rangers - Dunfermline ar fesljummen aven utan det faktum att Rangers just akt ur Champions League (det enda roliga de haft i ar), Celtic just har vunnit CIS cupen, Rangers forsoker intala sig att deras mal ar att komma 2:a i serien och Dunfermline har ca 22 supportrar. Totalt.

Jag och mina kollegor gick runt och viskade. Vi var overtygade om att nagon strikt bibliotekarie annars skulla komma fram och hyscha oss. Det var knapptyst pa Ibrox. Ca 50'000 manniskor holl 90 tysta minutrar. Kanske for Rangers sorgliga sasong. Troligen var de bara uttrakade. Jag var uttrakad. Kollegorna var uttrakade. Jag tror banne mig spelarna trakade ut sig sjalva med sitt spel. Kors i Amalia vilken trakig match!

Och den visades pa tv i USA. Amerikanarna maste ha blivit imponerade av europeisk fotboll, av spelet och av stamningen pa laktarna. Forhoppningsvis somnade de vid avspark. Liksom resten av oss gjorde.

No comments: