22 June 2008

Sjukhussightseeing

Ja vad ska man kalla det när man ska besöka sitt tredje sjukhus här i stan. Fick en kallelse till ett "före-operations-möte" på Gartnavel sjukhus, som ligger tvärs genom stan, längre bort än Western Infirmary. Operationen i fråga är en artroskopi. De ska gå in med kamera i knät och kolla läget för att bedöma om jag kanske ska få en knäprotes. Tjoho. Eller nåt, bara knät blir bättre, för det kan ju inte ligga ur läge resten av livet. Fast det är ju inte utan att jag känner mig som en gammal tant. Dags för proteser redan? Jag är ju inte ens 35!

Förmötet beräknas ta ca 4 timmar och då ska de tydligen ta tester och göra en check up för att se om jag är "fit for fight" så att säga. Med resetid så kommer jag inte in till jobbet förrän vid två-tre på eftermiddagen så jag ser fram emot det. :-)

Det är också då jag ska få datumet för artroskopin. Det var 14 år sedan jag hade en sist så vi får väl se hur utvecklingen gått. Tror ändå på en dag eller två hemma efteråt, för att sova bort narkosen. Nice.

1 comment:

Anonymous said...

Oj, va fort det gick. Det är ju knappt en vecka sedan de satte upp dig på väntelistan. Med tanke på hur lång tid det tog innan du ens kunde få en analys av vad som hänt med ditt knä när det hoppade ur led i våras så trodde jag att det skulle typ minst ett år innan det skulle börja...sjysst med narkos...he he he det lär bli en intressant dag på jobbet efter den.