22 August 2008

Kulturfyra om böcker (ännu en gång)

En liten kvick Kulturfyra före frukost.

1. Vilken bok läser du just nu?
Tre, som vanligt...
1) "Sharpe's Story" (novell där författaren Bernard Cornwell egentligen kommenterar sina böcker, rätt intressant!)
2) "Gravidshock! Reporter erkänner" av Belinda Olsson (kom med en tidning och inget jag kommer minnas när jag läst klart)
3) "Rebel" av Bernard Cornwell (fortfarande... amerikanska inbördeskriget är inte SÅ intressant)

2. Vilken bok ligger på tur?
"Copperhead" av Bernard Cornwell. Del två i Am. krigsserien, fast där är Sharpe's son med! :-)

3. Vilket är ditt favorit-te?
Riktig söderblandning (för den är inte lika söt som den man köper i matbutik) eller Smultron - hittade en på ICA i vintras som verkligen smakade smultron! Annars är jag öppen för de flesta frukt/blom-blandningar. Måste vara lös-te såklart! Och från Sverige. Fatta att de inte har smaksatta teer här. Whyttard har nåt jordgubbste, fast det smakar inget!

4. Vad tycker du om hösten, som årstid?
Det är väl inte höst än, det är bara Augusti? Ok, som förberedelse; både bu och bä. Vill hellre ha långa ljusa kvällar, men ibland är det mysigt med mörker och tända ljus. Fast jag vill liksom välja själv när jag ska mysa... Och jag gillar den skotska hösten för den varar ända till December! Färggranna träd osv.

No comments: