2 August 2008

Hurra vad jag är bra! Tydligen. Men på....... vaddå?

Kom tillbaka till fyrtioelva nya email när jag återvände till jobbet igår.

Såvida inte tre av dem, varav ett var ett nyhetsbrev till hela företaget, skickats ut av tryckfelsnisse, och chefens chefs chefs chef - högsta hönset - emailat mig av misstag så... har jag tydligen fått en personlig utmärkelse. Av något slag.

Någon, vet inte vem, nominerade mig till företagets belöningsschema "Love2Reward" och i Juni vann jag en personlig utmärkelse, vilket meddelades i mitten av Juli.

Det är samma schema där iportal-teamet, som jag var med i, vann en grupputmärkelse tidigare i år för vårt jobb med att lägga upp hela företagets kunskapsbas på en intern databas. Schemat där man får presentkort (när vi vann gruppriset fick vi £25/person), diplom, skaka hand och ta kort med fånig direktör samt gå på flashig middag.

Om emailen stämmer så har jag blivit tilldelad presentkort på... £250. Tvåhundrafemtio pund! (tretusen spänn.) Och jag blir bjuden på flashig middag i början av 2009 igen. Tjoho i och för sig.

Problemet är - jag har inte en aning om vad jag har gjort! Inte en susning. Spontant, med tanke på hur skämten gick på middagen i April, så var min första tanke; "men jag har ju inte skapat några byråkratiska Excelblad".

Det ligger små flyers lite överallt om det här schemat, och för första gången snappade jag åt mig ett för att kolla vad det står. Enligt det så får en individuell vinnare £100. Om mitt tresiffriga belopp inte är fel så är det högsta möjliga summa, och det handlar om ett "Loyalty Award". Tänkte först att jag kanske varit i företaget för länge... men det finns många som varit där ännu längre.

Något måste jag ha gjort. Men farao vet vad och jag känner mig lite pinsam om jag ska gå till cheferna och fråga. Grejen är att inte ens de kanske vet, såvida de inte nominerade mig, för allt det här sköts högre upp.

Tror att jag helt enkelt får vänta tills på torsdag, då jag blivit kallad till ett diplom-handskak-och-foto-möte. Jag vet i och för sig att jag är suverän på många sätt, men just nu är jag lite förvirrad faktiskt...

Såvida allt stämmer så är en sak klar i alla fall. Man kan använda de där presentkorten även till resor. Så oavsett om det blir trista Spanien eller spännande Grekland så har företaget just bjudit mig på en solsemester i Oktober!

Kan kanske behövas efter, eh, vad jag nu gjort...

4 comments:

Anonymous said...

Sämre start på jobbet går att få, minst sagt. Förhoppningsvis fick du utmärkelsen för som du skriver är allmänt bra.Grattis iallafall.

Anonymous said...

Grattis och sluta nedvärdera dig själv! Du VET att du är jättebra, så inte konstigt att jobbet också fattat det äntligen!

Anonymous said...

Karma! Det är universums sätt att be om ursäkt för knä- och tandplågan.

Dessutom har du säkert gjort dig förtjänt av det - spelar det egentligen någon roll vad du gjort?


Grattis!!!

Carina said...

*skratt* Nä, det spelar ju ingen roll, jag kanske bara fick priset för att jag är jag! :-D

Fast man blir ju ändå tagen på sängen när man inte tycker att man utmärkt sig sista tiden... Förra året hade jag förstått, men sista halvåret känns det som att jag mest försökt lära mig nya produkter själv medan jag "spelar" tränare åt andra... Kanske är mina skådespelartalanger som belönas!!!