24 August 2008

Välkommen hem, Gary!

Och jag som tyckte det gick fort med Michael Jackson-skämten när tiden begav sig! Fast Gary Glitter, den dömda pedofilen och f.d. popstjärnan, hann ju inte ens landa i Storbritannien efter utvisningen från Thailand innan skämten började dimpa ner i mailboxen och pinga fram i SMS. En del av dem roliga, en del av dem fåniga, samtliga troligen högst olämpliga.

Fast eftersom jag är av åsikten att man får och faktiskt bör/ska skämta om allt - bara man väljer sina tillfällen - så delar jag med mig av två av de bättre bidrag jag fått under de senaste dagarna. De gör sig inte i svensk översättning, så here they are:

"A Date has been set for Gary Glitter's return to the UK. She's 8 but with a bit of make up she could easily pass for 12."

"Police have raided Gary Glitter's house. They found class 'A' drugs in the lounge, class 'B' drugs in the kitchen and class 4C in the bedroom!"

No comments: