8 October 2008

Carina som morsa - före och efter...

Fick just en omvänd Deja Vu, en förnimmelse av en förhoppningsvis snar framtid. En kompis lade upp två foton på mig och hennes son på sin blogg, Viggo på vift. Det var två saker som slog mig när jag såg dem:
1) Är det SÅN skillnad med och utan smink?!
2) På den övre bilden såg jag liksom mig själv som utschasad trebarnsmor; osminkad med håret på ända och en hy som en glaserad julgris. Fast oförskämt pigg...

Jag föredrar mig själv på den undre bilden, men inser såklart att det är fördelen med att vara Lektant, att man kommer fräsch och utvilad och leker tills man blir trött - och då går man hem och sover skönt. Medan mamman får sova stötvis under natten...

Nåväl, nu när jag vet hur jag kommer se ut som morsa så ska jag bara se till att få tag i en farsa också!

No comments: