29 October 2008

Kulturfyra om tävlingar

Här är veckans kulturfyra:

1. Tävlingar på Kulturbloggen: är det en bra eller dålig idé?
Alla idéer där man kan vinna saker är väl bra!

2. En tävling är Idol. Vad tycker du om Idol?
Ser ju inte det ju. Ser X Factor. Det gillar jag! Av vad jag förstått så borde de svenska domarna kolla lite på det för att liksom lära sig var gränsen går mellan charmigt kul och plumpt. Årets X Factor känns lite, jag vet inte, platt, men å andra sidan kan det bero på att jag missade utslagningsstadiet - när man lär känna folk. Nu försöker jag komma in i det igen.

3. Vad kan man inte tävla om?
Smak.

4. Gillar du att tävla och i vad i så fall?
Jag? Tävla? Näää... det brukar jag inte göra alls... någonsin... i något alls... nää...
*visslar och går ut ur rummet*

No comments: