24 September 2010

Plats: en busskur vid Mörby Centrum i Danderyd

Vi hoppar in i samtalet när jag anländer till busskuren.

A: "...men han är ju sååå sööööt."
B, C och D: "Jaaaa."
E: "Nja, han är ju lite..."
B: "Men det är ju det som är så charmigt."
A: "Jag tycker i alla fall att kungen är gulligast i Sverige."
C: "Jag med."
B: "En riktig nallebjörn."
C: "Nä, det är Reinfeldt."
E: "Reinfeldt nallebjörnen?"
D: "Någon som är nallebjörn är ju i så fall..."
A och B: "Anders Bagge!"
C, D och E: "Jaaaaa!"
B: "Eller Jimmie Åkesson."
A, C, D och E: "Nää!"
B: "Han måste ju vara en svärmorsdröm i alla fall."
A: "Njae..."
B: "Han ser ju ut som en sån..."
C: "Nää, he, he, kan ni tänka er honom komma hem... he, he."
D: "Nä precis, men svärmorsdrömmen är ju..."
A: "Anders Bagge!"
B, C, D och E: "Jaaa!"

Vilka som var så djupt inbegripna i detta samtal?
Fyra tonårsgrabbar med skateboards, för stora kläder, spretiga frisyrer och bakvänd keps!

Där fick jag. Som trodde jag skulle få se ett gäng fjortistjejer...

No comments: