20 February 2008

Oscars; Och den nominerade är... jag!

Som jag och min tillika ärade kollega sa: "Inte för att man bryr sig... men det gör man!"

På fredag håller företaget ett slags Oscarstillställning för kontaktcentrets ca 400 anställda, chefer inkluderade. Röda mattor, dryck och snacks utlovas tillsammans med 'otroliga' klänningar, sketcher och andra festligheter medan man delar ut priser av olika slag. Det hela är naturligtvis en kul grej, men ändå.

Alla har fått chans att nominera valfria kandidater inom 7 olika kategorier;
Best newcomer
Best supporting agent
Most approchable person
Best dressed
Best comedian
Best dramatic performance
Best contact service agent

De slutliga fem nominerade inom varje kategori kungjordes igår. Jag är en av dem. Inom inte mindre än tre kategorier!
Best supporting agent
Most approchable person
Best contact service agent


Bland 400 anställda! Det är inte utan att det känns lite som att ha blivit nominerad till Bästa Skådis, Bästa Regissör och Bästa Film... för visst måste väl dessa kategorier ändå ses som de tre tunga? Jag står huvud mot huvud med min kollega i två av dem (supporting och approachable) och visst bitchar vi lite med varandra. Men hur det än skulle gå, jag tycker ändå att det är himla coolt att ha blivit en av fem nominerade. Framförallt med tanke på att vi båda jobbar i ett relativt litet team och alltså måste ha fått röster "utanför teamet". Det slutgiltiga avgörandet ligger dock hos en tävlingskommitté.

Vi blev rådda att förbereda ett tal uti-fall-att och jag hade en kort tanke på att brista ut i tårfylld och tacksam känslostorm och kräva pris för "best dramatic performance" också, men sedan mindes jag... jag har ju glömt att köpa biljett till galan!!! Snablars bananer men den där 50p-biljetten sköt jag upp så länge att när jag väl kom till kritan förra veckan så var det slutsålt! Tja, det var väl det det, då.

Men jag blev nominerad. Och det är coolt! Även om det bara är en kul grej.

2 comments:

Anonymous said...

Kommer du ihåg mig när du blir rik och berömd?

Och jag är på den gröna ön mellan den 4 och 13 juli, mestadels med rumpan i vädret och huvet i en grop förmodligen, men kvällarna är fria :)

Anonymous said...

Äsch - Jättegrattis skulle jag ju säga. Det förtjänar du :)

Och jag skulle vilja se best dramatic performance :D