17 September 2009

Kulturfyran om boken om mitt liv

1. Boken om dig, vilken slags bok skulle det bli? En deckare? En biografi? En faktabok? En romantisk roman? Ett drama? En komedi?
Låter som att det skulle bli ett komiskt äventyrsdrama.

2. Viken författare tycker du skulle passa skriva boken om dig, eller vilken författare skulle du vilja skrev den boken?
Tyvärr är ju Olov Svedelid död, för jag gillar hans stil och tror att hans ton skulle passa i boken om mig. Undrar om jag inte skulle vilja ge uppdraget till Jan Guillou... skulle vara spännande att se hur sakligt och dramatiskt det skulle bli, för att inte tala om realistiskt och full av torr humor.

3. Om boken blev film: vilken skådespelare skulle spela dig?
Med risk för att låta som en trasig skiva; Vanna Rosenberg eller Queen Latifah.

4. Finns det någon låt som du tycker handlar om dig på något sätt?
Av någon anledning poppar fyra upp i huvudet ganska samtidigt;
1) "Always look on the bright side of life" av Monty Python
2) "The one and only" av Chesney Hawkes
3) "My way" av Frank Sinatra.
4) "Clownen Claude" av Jumper

Finns säkert fler om jag tänker efter en stund.

No comments: