12 September 2009

TRESemmé - äntligen i Sverige!

För första gången sedan jag flyttade tillbaka till Sverige så stod jag igår nyduschad och drog, med undantag för några tilltrasslade toppar, borsten genom håret utan några som helst problem. Sedan igår kan jag heller inte låta bli att hela tiden dra fingrarna genom mitt långa hår - just för att jag kan!

TRESemmé har kommit till Sverige. Äntligen!



Det är inte ofta jag svär vid något. Men sedan jag för fyra år sedan provade TRESemmés hårprodukter så svär jag verkligen vid dem. Schampoot och balsamet ger mjukt, glansigt och lätthanterligt hår. I flera dagar! Och jag tror banne mig att den färgbevarande sorten får färgen att sitta i lite längre. Och det känns faktiskt som att volymsorten får bättre volym på mitt platta, fina hår. Volymmoussen hjälper dessutom till och ger hållbart resultat - dessutom luktar det gott. Det var inte bara min kompis som brukade kommentera det, utan folk på jobbet också. Man luktar liksom... rent, fräscht, lite frisersalong.

Och det är väl så. För TRESemmé är frisörprodukter - för folket. Typ. Eller hur deras slogan kan tänkas gå. Hur som helst så säljs produkterna i vanliga affärer. I Sverige betyder det tydligen just nu ICA och Coop, vad jag har förstått.

Själv köpte jag schampoo och balsam på ICA Maxi Stormarknad i Arlandastad. Det fanns tre sorter bara (normal, för färgat hår och volym) men på den fullsmäckade hårvårdshyllan så gapade tre svarta fack. TRESemmés. Fem ynka flaskor stod kvar, som tur var de två som jag behövde.

En anställd stod och fixade vid hyllorna och jag kommenterade lite så där att jag hade tur.
"Ja," sa hon, "jag förstår inte. De är nya de där och de har gått som smör i solsken. Vad är det för speciellt med dem, vet du det?"
Åhå, om jag visste!

Och av allt att döma finns det många utlandssvenskar och resande svenskar som också vet det. Och nu kan vi alltså får mjukt, glansigt, lätthanterligt och fräscht hår även i Sverige.

Även om vi får betala dubbelt - ja, t.o.m dubbeldubbelt - så mycket mot t ex Storbritannien! Jag både tappade hakan och stirrade storögt när jag såg priset. Visst, i Skottland var de inte heller billiga, alltså lika billiga som de "vanliga" märkena. Där kostade en flaska (500ml) ca £4 (drygt 50 spänn) - men ofta hittade man Ta 2 Betala För 1-erbjudanden så att man fick både schampoo och balsam för £4. I Sverige kostar en flaska... 90 spänn! Och här finns banne mig inga Ta 2 Betala För 1-erbjudanden så vi får betala 2 x 90 spänn!

Ilsket morrande tog jag ändå två flaskor. Volymmoussen (också 90 spänn!) får dock vänta tills jag får lön. Men det står ju klart att det blir till att köpa schampoo och balsam nästa gång jag åker till Skottland.

Som tur är räcker en flaska i drygt ett halvår, så har jag tur har jag slutat morra innan det är dags att köpa nytt. Och dessutom är det lite svårt att morra när man nöjsamt ler och drar fingrarna genom sitt trasselfria, mjuka hår.

Jag avslutar inlägget här. Det har tagit flera minuter att skriva och jag behöver fingrarna på annat håll nu.

7 comments:

Lena said...

Visst går det att äta tupparna = )))
Men, det är en del jobb innan man plockat bort alla fjädrar!!!!

Därför ger vi bort tupparna till en jägare som använder dom till åtel när dom jagar räv = )

/ Lena

Jenny said...

Den stora frågan är hur mycket du blivit sposard av Tresemme för att skriva detta inlägg. Men lite stålar har du förtjänat, för jag tänker prova! Det är inte ofta du förespråkar någt dyrt över budgetvarianten, så det här måste jäklar i mig vara bra!

Carina said...

Ha, ha, ha, när jag skrivit klart tänkte jag faktiskt att jag borde ringa dem och begära arvode! :-)

Ja, jag tycker det är kanon - men hade MYCKET hellre bara betalat £4 för det!!! >:-(

Anonymous said...

Åh, tänk om min dotters favoritmärke på duschcremer och bodylotion och sånt där tjafs också kunde komma till Sverige. Bath & Body works. Hon är fortfarande förtretad över att produkterna inte går att få tag i här i Sverige. Det är ju lite långt att åka till USA för att handla duschcremé! Och inte går det att beställa hit heller....Jaja...

Nä, har inte tid längre....Måste springa till ICA *s*

På tal om ingenting alls....Det var väl inte du som kastade flaskan? *s*

Trist läge för dom blå/blå just nu.. :( Det är ju inte där dom ska ligga...Lika lite som dom himmelsblå ska vara 9:a.

Carina said...

Ha, ha, nä det var inte jag. Ej heller sprang jag in på plan. :) Och nä, vi ska väl inte vara där - får börja läsa tabellen upp-och-ner!

Anonymous said...

Just nu säljer Ica Maxi i Solna 2-pack med ett Shampoo å ett Balsam för 89,-

Emma said...

http://gekasullaredbloggen.blogspot.com/2009/12/tresemme-igen.html