21 August 2005

FF - Flatmate Free!

Vad gor man nar man har hela huset for sig sjalv for ett par dagar? Hjarnan spann i hogvarv under veckan; man borde ju faktiskt utnyttja det har, ta tillfallet i akt, passa pa... med vad da?

Carina frostade av frysen.

Ja, jag vet, det later superpatetiskt, men det var faktiskt forsta tanken som slog mig imorse. Redan nar jag flyttade in (for nastan 3 manader, oj vad tiden gar...) sa var det tjocka islager runt hyllorna. Pojkarna hade sina utrymmen sakrade i lador, men mitt blev bara mindre och mindre allteftersom isen blev tjockare och tjockare. 6 kastruller med kokande vatten och 45 minuter senare idag sa hade jag lika stort utrymme som pojkarna. Mission accomplished.

Hela huset for sig sjalv en lordagkvall?

Ah, underbart. Uppkrupen bland kuddarna i soffan med en skal chokladpudding med gradde sa har jag helt ostord kollat pa alla fyra timmar av Hamlet. Antligen ett vettigt utnyttjande av FF-helgen! Hamlet hade jag aldrig kunnat kolla pa en vanlig lordag. Forst ar det ju "Hitlers barn", sedan ar det ju nyheter, sedan ar det ju nagon annan svartvit gammal BBC-dokumentar... jag ar inte herre over fjarrkontrollen har.

Nu ska jag lista ut hur jag kan utnyttja FF-helgen imorgon. Hm, man kanske skulle springa runt naken eller nat...

No comments: