12 August 2005

Fredagsfyran - i brist pa ork att ta itu med jobbet

Ser det har ut som ett tema jag kan motsta?!

Tema: Sport

1. Vad tycker du om de svenska framgångarna i Friidrotts-VM i år?

Nu ar inte friidrott favoritsporten sa jag har inte foljt sa noga, men Bergqvists Guld sag jag och Klufts guld hojtade mina flatmates at mig, sa... tva guld ar val ok? Vet inte hur Christian Olsson eller den-dar-andre-killen-som-hoppar/kastar-nat gjort ifran sig, om de ens ar med, men. Tja, kanns ok.
2. Har du själv sysslat med någon idrott eller sport?
Det ar nog lattare att saga vad jag inte sysslat med. Krutet lades pa fotbollen dock.
3. Vad anser du om att sport handlar så mycket om pengar nuförtiden?
Gor det? Vi talar isafall om elitidrotten, men det ar bara en brakdel av all sport som utovas. Det ar ju business, sport och cirkus i ett och gar inte riktigt att jamfora - langre. Hm, fast jag kom just pa att sport pa min niva ocksa handlar om pengar - jag har fasen inte rad med 1000-1500 spann i manaden for ett gymkort (for att kora aerobics, cykel etc. Jag vet att jag kan kopa en cykel, men det verkar livsfarligt att cykla i Glasgow!) (har inte hittat det billigare an) och jag har inte rad att hyra bil eller aka buss till bergen varje vecka heller. *suck* inser att om man inte tycker det ar kul att promenera (*urk, krak, bla*) sa kostar det pengar. Hm...
4. Kommer man någon gång att få bukt med all doping?
Nej.

No comments: