4 August 2005

Foppa utan Colorado ar en flopp

Nooooooooo! Foppa till Flyers. Foppa inte langre i Colorado. Som Kalle skulle saga: $&*(&"£*#>!!

NHL har ett lonetak, Foppa ryms inte under det i Colorado - trots att man salt dyra spelare. Kanske en hint? Vidare, Foppa ar inte 22 ar langre, han kommer inte spela lange till och med alla hans gamla skador har han nog annu kortare kvar. Han har vunnit Stanley Cup, trofeer och har inte sa manga oplockade gass kvar.

Sa varfor i himlens namn maste han flytta om han nu trivs sa himla bra i Denver?

For fem ar sedan hade jag pa ett satt kunnat forsta om han inte vill sanka sitt marknadsvarde, men nu. Nu hade jag nagonstans hoppats att han skulle gora en Ray Bourque; den killen sankte sin lon rejalt, gick nastan ner till valgorenhetsniva, sa att han kunde vara kvar i sitt kara Boston Bruins. Jag gillade honom redan tidigare, men da steg han flera grader till.

Det ratta for Foppa hade varit att gora detsamma. Karln har sa att han klarar sig, han ar till aren kommen och ska inte ut i lonekonkurrenssvangen nagot mer, han behover inte behalla sin lon. Hade han gjort en Ray Bourque hade han stigit fran Jattestjarna till Supernova i mina ogon. Nu ar jag bara besviken.

No comments: