21 August 2005

Onodigt jobb ar det varsta jag vet!

Jag har inte sprungit runt naken. Kanske kommer som en lattnad for nagra. Daremot har jag flyttat matvaror till badkaret och flyttat om i frysfacken.

Kyl/frysen pajjade inatt!

Tank om jag hade vetat det igar, da hade jag ju sluppit frosta av abaket!

Idag fick jag darfor lara mig att alla kylreparatorer jobbar utanfor Glasgow, cityborna ska tydligen klara sig sjalva. Till slut kom en snubbe och tog 20 pund for att saga att en orange knapp som var pa inte skulle vara pa och sa fort en het grejsemojs pa undersidan ar kall sa kan jag sla pa strommen igen, sa ska allt funka som vanligt. Jaha. Tydligen ar det den oranga knappen i kombination med den ovanligt varma sommaren som ledde till det har. Horde ni det, ni som kom hit och klagade pa att det var kallt!

Var lite orolig for att det var jag som haft sonder apparaten. Har inte sett hyllorna eftersom det legat ett tjockt lager is runt dem anda sedan jag flyttade in, men det visade sig vara san dar gammal konstruktion med kylaggregaten i hyllorna. Heja, tur att jag inte anvande redskap da ra utan bara kokande vatten som fick anga bort massorna. Tur att det inte var kastrullernas fel.

Sa nu vantar jag pa att grejsimojsen ska bli kall. Under tiden gor jag backup av hela datorn for nu banne mig ska den blasas om. Det finns sa mycket smafiler och skit pa den och sa manga knasiga omvagar - som att DVDs inte kan spelas i DVD-spelaren utan maste koras i Windows Mediaplayer, medan filer som normalt kors dar maste koras i ett annat program - sa nu ar det dags att starta om fran scratch. Onska mig lycka till, sist jag blaste om en dator tog det tre manader att fa den att funka igen...

No comments: